Absolvent Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, ateliér Knižní úpravy
a tvorby písma, prof. Jan Solpera (1990-96). Je autorem grafické úpravy
četných knižních publikací, vizuálního stylu výstav volného umění a designu
(např. Much pop and more art, Akce slovo pohyb prostor, katalogů umělců:
Jan Mančuška, Tomáš Vaněk, Kateřina Šedá atd., Český filmový plakát 20.století,
Deset století architektury nebo legendární výstavy Ladislav Sutnar Praha-New
York) firemní corporate identity, webových stránek (Filmová a televizní fakulta,
Uměleckoprůmyslové museum Praha, Institut dokumentárního filmu...),
vytvořil experimentální písma (Prkno, Řezan, Šijan a Trhan).
V letech 1997-2002 založil společně s Tomášem Machkem Studio Machek&Babák,
od roku 2003 vede vlastní grafické studio Laboratoř, ve kterém společně
s několika externisty zkoumá široké prostory grafického designu. Mezi
současnými projekty naleznete například Tranzit, Monidee, Famu, mminterier,
Hippos Design, časopis Zlatý řez, Zipp, mmcité, Projektil architekti nebo hotel
Metropol. V roce 2009 dokončilo studio Laboratoř rozsáhlý komplexní vizuální
styl a informační systém pro Národní technickou knihovnu v Praze (2005-2009),
za kterou je v současné době společně s autorským týmem architektů, designérů
a umělců nominován na významné ocenění za projekt roku časopisem Frame.
Držitel řady domácích i zahraničních cen, například Národní ceny za design
(1996) za vizuální styl města Zlín (společně s T. M.), Ceny Josefa Hlávky (1994),
Ceny Karla Teigeho z XVI. mezinárodního bienále grafického designu v Brně,
2x obdržel Cenu TypoDesignClubu, několika cen za Nejkrásnější českou knihu roku
(1998-2008) a v poslední době byl čtyři roky za sebou (2006-2010) nominován na
grafického designéra roku v prestižní soutěži Czech Grand Design, kterou v loňské
roce společně se svými kolegy ze studia Laboratoř získal a to jako grafický designér
roku a rovněž absolutní vítěz napříč kategoriemi tzv. Grand designér roku za vizuální
styl pro Národní technickou knihovnu. V současné době Laboratoř společne s Chalupa
architekty pracuje na vizuálním kódu zastupitelského úřadu ČR ve Washingtonu DC.
Organizátor samostatných výstav např. Work from..., Designblok, Karlín Estate
Karlín, Praha, (katalog), 2007, Petr Babák katalogy 01–12, Moravská galerie, Brno,
(katalog), 2002, Laboratorní dny, 2003-2008, Galerie Tranzitdisplay, Praha,
(katalog), 2008. Účastnil se i zahraničních kolektivních výstav: Tcheque in,
Galerie Anatome, Paris, Francie, 2002, e.a.t., Experiment and typography, Holandsko,
Finsko, Slovinsko... 2004-2009, Czech Poster 1960-2003, Galerie ggg, Tokyo,
Japonsko, 2004, TypoDesignClub, Holandsko, Finsko, Maďarsko,1997, 1998, 2004,
Czech Grand Design, UPM, Praha, Brno, 2007-2010, Von Traum zur Realität:
Tschechisches Design 1990-2005, Museum Quartier, Wien, 2008 atd.
Od roku 2003 je art directorem architektonického časopisu Zlatý řez. Zakládajícím
členem a redaktorem časopisu o grafickém designu Deleatur a rovněž zakládajícím
členem profesního sdruženi TypoDesignClub. Účastnil se řady výběrových porot.
Grafickému designu se věnuje Petr Babák i teoreticky, vede workshopy, pravidelně
publikuje (Deleatur, Lidové noviny, Živel, Hype, Reflex, TDC news, Kód...).
Od roku 2005 je vedoucím nově otevřeného ateliéru Grafický design a nová média
na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, kterému se důvěrně říká Ostrov pokladů.